Eurovíziós Dalfesztivál 2008: nézettség Európa-szerte
Tudósító: Klész Imre
Forrás: oikotimes.com - origo.hu
2008.05.30.
|
Portugália
aznapi legnézettebb műsora lett az Eurovíziós Dalfesztivál, 18,1%-os
nézettséggel 46,7%-os közönségarányt sikerült elérniük. Természetesen
sokan csalódottak amiatt, hogy az idei versenyző, Vânia Fernandes az
elődöntőn elért 2. helyezés után a 13. helyre csúszott vissza a
döntőben.
Spanyolországban meghozta a kedvet a kereskedelmi televíziók sztárja,
Rodolfo Chikilicuatre az Eurovízióra. A spanyol produkció három perce
alatt 12755000 nézte a TVE műsorát, ezzel 80,4%-os közönségarányt
sikerült elérniük. Ez a teljes lakosság 59,3%-át teszi ki. Tavaly a
D'Nash produkciójára a lakosság 28%-a volt kíváncsi, azelőtt a Las
Ketchup pedid 38,9%-ot tudott elérni. A 2002-es versenyző, Rosa
produkcióját gyakorlatilag az egész ország nézte, a lakosság 80,4%-a.
Nagy-Britanniában annak ellenére, hogy 7,1 millióan nézték a versenyt,
a brit ESC örökös showmane, Terry Wogan erős kritikája után már a
politikusok is azt gondolják, hogy egyértelmű pénzkidobás az a 173000
font évente, amit a versenyre költenek.
Norvégia tavaly nem jutott be a döntőbe, ezért 573000 néző ült a
képernyők elé. Idén viszont továbbjutottak, így nagx Eurovíziós
szombatot tudtak rendezni 1553000 nézővel, ami a műsor folyamán felment
1,8 millióra is. Egy norvég tévékutató szerint a modern norvég
televíziózás történetében, amikor több csatorna közül lehet választani,
ez volt eddig a legnézettebb műsor.
Hollandiában drámaian csökkent a nézők száma, amiért Hind nem jutott
tovább. Az első elődöntő viszont rekordot döntött, az 1770000 néző a
legnézettebb eurovíziós elődöntőt eredményezte az országban. A második
futamot 453000-en nézték, a döntő 753000 embert ültettett a tévék elé.
Németországban az éppen tévét nézők 27,9%-a, vagyis 6,38 millió néző
választotta kikapcsolódásként az Eurovíziót. A kereskedelmileg fontos
korosztályban a közönségarány 33,9% lett. A helyiek természetesen
csalódottak, sokan a nemzeti döntő 2. helyezettjének, Carolin
Fortenbachernek magasabb eredményt tudtak volna nagyobb esélyt adni a
magas pontokra a belgrádi versenyen.
A tavalyi 2,2 millióhoz képest idén 3,25 millióan, vagyis a tévézők
harmada izgult Lengyelországban Isis Gee-ért a döntő napján. Az első
elődöntőt a nézők negyede, vagyis 2,8 millió ember nézte.
Észtországban szintén a legnézettebb volt az Eurovízió: az első
elődöntőben 283000 néző figyelte a Kreisiraadio kiesését. A döntőre
191000 néző volt kíváncsi.
Lettországban a nézők 30,4%-a, 668100 néző figyelte az Eurovíziót. Tavaly 39,1%-ot tudtak elérni.
Magyarországon is drámai csökkenés volt tapasztalható. Az elődöntőt 2
millióan, a döntőt már 2,7 millióan kísérték figyelemmel Rúzsa Magdi
sikeres produkcióját, a 18 éven felüli nézők 34,7%-át jelenti. Idén
Csézyért csak 420000 néző izgult a csütörtöki elődöntőben 4,5%-os
nézettséggel, 10,5%-os közönségaránnyal. A rendkívül erős, focis
nyelven mondva "halálcsoportból" nem tudott tovább jutni a magyar
versenyző, így a döntőre már 100000-rel kevesebben nézték.
|